Sóller-Muleta-Coll Ca'n Bleda-Castelló-Camí Ribassos-Deia-Castelló-Rost-Sóller. Diumenge 10 de febrer de 2013.

Nova sortida a Tramuntana. Hora de quedada 06:45. Sa veritat que amb això de que diumenge qui més que menos tenir un dinar, obliga a sortir molt d’hora per fer les sortides sense passar pena de fer molt tard. Partim en Miquel Vidal, en Damià, en Pedro Vidalet, en Toni Puil, en Pipo, n’Amador i jo. En Maseno i els dos amics seus que vaniren a Albarca van directe cap a Sóller, a la benzinera.
La idea era partir a les 08:00h. i de fet hem partit just un minut abans, camí de la platja d’en Repic i cap amunt cap al refugi de Muleta. Aquí comença el camí que ens durà fins al Coll de Son Bleda. De tot d’una se fa difícil ciclar, amb un camí amb molta pedra i on el desnivell augmenta poc a poc; així que no ens queda més remei que “patear”.
Els que tenen més destresa miren de pujar rodant
Arribam a dalt del coll i d’un tirany enfilat i empedrat passam a una pista que ens du fins a la carretera que baixa a Bens d’Avall i d’aquí al Coll de Can Bleda, on agafem el camí de Castelló, per pujar fins a les cases de Can Prohom.
Aquí aturam una estona i el camí segueix cap amunt empedrat i escalonat, però se pot pujar. Ja d’aquí fins novament la ctra. de Valldemossa-Deià anam alternant les estones de rodar amb las de caminar, ja que a redols el camí està molt empedrat i dificulta avançar.
Així i tot, disfrutem de les vistes de la costa, amb un dia solejat i la mar tranquila.
Arribats novament a la ctra., l’atravessem i seguim el GR fins a un punt que el deixem per seguir pel camí des Ribassos, que és el que finalment ens durà fins a Deià.
Pels carrers de Deià la vista està enboirada ... neccessitem berenar ja !!!
Aturada davant la botiga per comprar beure frest i berenar. No hi estem massa temps, i començam la tornada, desfent el camí fet fins aquí, però ens botam aquest darrer tram per arribar per carretera fins al camí de Castelló.
En Miquel Vidal té un problema amb el desviador que ens retarda un poc, però anam fent a bon camí. Ens anam reagrupant cada cert temps fins a que tornem a ser a les cases de Can Prohom. Aquí no tornem per Muleta, si no pel camí des Rost.
Quan som a l’hotel Cas Xorc jo me separo des grup, ja que vaig fins a un olivar proper a fer una visita a un bon amic i el grup tira cap a Sóller. La tornada en lloc de fer-la per on han tornat ells la faig pel camí de Rocafort, amb la mala sort que poc després de passar per les cases de Can Jeroni Gros forado a darrera. Tot i dur tubeless, encara hi duc la càmara montada del dia de Lluc. Intento truere el pneumàtica, però no estic fi, i per no predre més temps deixideixo tirar cap avall amb la roda sense presió, però sabent que la Maxxis Highroller aguantarà.
Estat de la roda trasera baixant pel Camí de Rocafort
Al final ha estat una sortida de pocs kms., només uns 27 però amb desnivell acumulat de 1.200 mts.