Son Serra - Son Real. 01/05/12.

Aquest mes de maig volem ser un poc més programats amb les sortides i que no ens passi com aquests darrers mesos, que hem fet poques excursions i a més a més no tenim cap pla.
La sortida d'avui l'ha proposat en Firestone i només erem 5, perquè novament n'hi ha hagut que s'han estimat sortir amb la de carretera i d'altres que s'han estimat més no sortir. Erem en Toni Chapira, en Miquel, en Diego, en Pep Mut i jo.
Hem sortit de Vilafranca per carretera, cap al camí de Son Elsebits, per seguir per camins asfaltats fins arribar a s'Avalleta, on hem fet les pistes que tan conegudes tenim fins arribar a la finca d'Es Bosch Vell, que ens deixa a la carretera de Son Serra.
Arribats al camí que duu cap a Montblanc en Toni ha tornat totsol cap a La Vila. Tenim programat arribar devers les 13:00h, però ell no vol fer tant tard.
Després d'uns quilomètres de carretera agafam una pista a l'esquerra que ens duu a un llogaret d'on comença el Camí de la Mar fins a Son Serra.
A mida que surt el sol començam a tenir calor

Entrada a la finca d'Es Bosch Vell
A Son Serra ens hem aturat una estona per berenar. Després hem seguit vorera la mar cap al cementiri Fenici de Son Real. Ha estat una mitja hora de rodar per damunt s'arena bastant divertida i exigent.
Tot i haver estat una vegada a la finca de Son Real, no havia arribat al cementiri. No és molt gran i si un no ho sap tampoc se pensa que ho pugui ser, però també està bé fer un poc de visita cultural a les sortides.
Panoràmica al cementiri fenici
Hem sortit de Son Real cap a la carretera i tot recta per una pista que ens ha tornat a la carretera de Son Serra, que hem seguit direcció Petra durant uns quilòmetres, fins voltar a la dreta per fer una estona de camins d'asfalt fins trobar la carrerassa de Montblanc i anar cap a aquesta finca.
Hem fet els camins que sempre feim quan anam per aquesta zona, fins arribar al camí de Son Guillot que empalmant amb altres camins ens ha duit fins a Petra.
Els darrers quilómetres ja els hem fet tira a tira, que quedaven poques forces.
A mi m'han sortit 77 quilómetres. Ha estat una sortida sense desnivell, però molt rodadora.