Capfico al Caló des Serral. Diumenge 03/07/11.

Durant la setmana s’havia xerrat d’anar a donar un banyo a qualque cala i aquesta era sa idea de sa ruta d’aquest diumenge. A les 07:00h. erem 12 i partirem cap a Son Macià, que ja feia temps que no hi anavem a berenar. Cap allà res de nou, fent ses pistes que tantes vegades hem fet i a les que tan habituats estam, llevat d’una pista per darrera Son Pou que jo coneixia i encara no haviem agafat.
A Son Bessó ens clavarem un berenar de senyors, ja que s’equivocaren i enlloc de llom ens feren bistecs de vedella.

En Pep Mut i en Miquel d’Ariany, després de berenar han tornat cap a La Vila, ja que tenien comunió, i poc després ho ha fet es Cubano, ja que a la Maxxis Larssen de darrera li ha sortit un bony i ha decidit fer mitja volta, per si se quedava tirat fos lo més aprop possible.
Així idò els 9 que quedaven hem tirat per carretera i pistes cap a sa carretera de Cales. Una vegada allà en Guillem, en Juame Chapira i en Diego han tornat cap a Son Macià per tornar a cases. Els altres hem tirat cap al camí dels Presos per fer-ho a s’enrevés de lo que estam avessats a fer-ho. Sa pujada ha estat dura, ademés de que feia un solarro; però per altra banda hem disfrutat de sa baixada fins a sa carretera, molt ràpida. Tant n’Esteve com en Xavier era la primera vegada que hi eren.
D’aquí travessam sa carretera i per avall, però amb sa variació que en arribar al principi des torrent ens hem desviat cap a l’esquerra per una pista que du a un chalet, però que poc abans se desvia a l’esquerra i per avall cap al Caló des Serral. En Miquel Firestone ja hi havia estat i ha pensat que seria bona idea ensenyar-nos-la.
Així idò, un poc de Full Monty, i a refrescar-nos.
Caló des Serral

Com que de cada vegada feia més calor hi hem estat poc temps i hem partit.

Hem pujat pes tirany que baixa a sa cala, però en lloc de tornar pes camí que enllaça amb es Presos, ho hem fet per sa continuació de sa pista abans mencionada, passant per davant s’agroturisme Son Joseph de Baix, fins arribar a sa carretera de Portocristo-Portocolom. A partir d’aquí ha tocat una estona de carretera, ja que hem remontat fins al primer desviament passat el de Son Macià. Hem fet una pista bastant llarga que hem enllaçat amb Es Fangar.

D’aquí a La Vila hem anat alternant camins d’asfalt amb pistes. Es ritme no era gaire bò, però ja duiem uns 50 kms. a les cames i tocava dossificar per poder arribar. Lo darrer ho hem fet per sa carretera de Felanitx-Vilafranca i ja tothom rodava al seu ritme.

Al final ens han sortit uns 65 kms. Els 6 valents que l’hem fet sencera hem estat en Maseno, Esteve, Miquel, Xavier, Guiri i un servidor. Molt bona sortida.